Saturday, January 4, 2014

Berubah Untuk Kebaikan

Assalamualaikum. Hari ketiga pun sudah berlalu. Pagi-pagi ni baru nak update. Hehe. Saje je sebenarnya. Tadi shopping barang keperluan. Beli kat tempat-tempat murah dah sekarang ni. Berjimat cermat la ape lagi, tak bole nak beli barang kat pasaraya warna oren tu, barang mahal kat situ. Aku beli kat tempat yang ade member card dan ada potongan harga. Barang sikit je pun, tapi harge ? MasyaAllah. Syukurlah Malaysia Masih Aman. KuiKui

Sekarang sudah tiba masanya berubah untuk kebaikan sendiri. Semua orang ada cita-cita kan ? Aku pun ade. Hehe. Aku bercita-cita untuk bekerja dalam sektor kesihatan di luar negara, specifically Dubai UAE. Seriously, lagi dulu memang bercita-cita nak kerja di Tanah Arab (Arab Saudi). Sebab ape ? Sebab dulu patutnya ibu kerja kat sane, tapi dia fikir balik, anak-anak kecil lagi. Dulu susah, ayah boleh dikatakan merantau la jugak sebagai polis ni kan. Pindah sana sini. Kadang-kadang ibu kene tinggal, ayah masuk hutan (saki baki zaman komunis). So, ibu tak boleh pergi masa itu kan? Anak dia ni la yang pergi ! Haha. Walaupun sektor yang sama, tapi aku pharmacy department, ibu pulak nursing department. Tau-tau je la, kat  Tanah Arab itu memang memerlukan nurse pun dari dulu sampai sekarang. High demand gitu.

Farmasi tak ade pulak dengarnya kan. Tak apa lah kan, kalau ade rezeki aku nanti, mana tau kan ? InsyaAllah. Kumpul duit, lepas tu ape ? Kahwin la ape lagi. hahah. Searching forr devicesss ! kehkeh



1 comment: